.

Wednesday, June 1, 2011

Lelaki dan Perempuan. Kawan baik?

Post ini adalah post reply kepada post blog ini. Kredits to Myz Ziema :D

Ok. Back to the topik.

Lelaki dan Perempuan.Boleh ke kawan baik?

Jawapan. Boleh je. Oh yeah. Aku sendiri ada kawan girl yang sangat rapat dengan aku sejak kecik sampai lah dah besar. Sejak dia tak lawa sampai lah dia naik lawa. Sejak dia hingusan sampai lah dia dah boleh drive kereta. Pendek cerita,dari dulu sampai sekarang. Sekarang dia hot woo macam Nicole Sherzinger!


Warning: Ini bukan Syuhada Aziz


Hampir dekat mana mana aku pergi ada je kawan girl yang baik dengan aku. At least,seorang. Eceh bukan nak kata aku ni flirty player gatai miang ke apa. Aku baik tau. Hehe. Cuma aku friendly. Friendly tak kira ada jantina atau tak. Bila dah panggil sahabat,memang dia tu seorang sahabat bagi aku.

Macam contoh,Syuhada Aziz,dia memang dah kenal aku macam mana dah. Baik buruk aku semua dia tau. Dari zaman aku gemuk kecik kecik dulu,sampai sekarang hot dan tough. Hehe. Bila dia ada prob dia luahkan kat aku,nak tanya pendapat lelaki. Bila aku lak,aku luah kat dia. Dan,memang,perasaan nak feeling loving loving tu tak ada.

Dekat SBPI Gombak pun dulu,ada je. Dulu ada satu group kitorang kat sana,campoq laki perempuan,depa panggil LANDMASH. Gabung semua huruf nama kitorang jadi nama tu. Lepas tu,kitorang rapat gila kot sampai lah dah jadi macam satu family. Sampai sekarang. Apa apa jadi kat kitorang semua share sesama kitorang,tak kira laki perempuan.

Dekat matriks pulak,Schaza. Dia ni lah,masa aku susah dia tolong aku,masa dia susah aku tolong dia. Masa bengong bengong pun kitorang share together. Selalu bagi moral support each other. Dekat UiTM? Assistant aku masa dekat class lah,Farisha Rashid. Kitorang rapat gila sampai macam adik beradik. Anything apa apa luahkan on each other. Farisha lah selalu. Hot stuff woo,balak beratur je tau setiap masa. Ahaha.

Tapi still,kawan tetap kawan. Tak ada feeling feeling loving loving tu semua. Tak boleh lebih dari seorang kawan.

Lelaki dan Perempuan tanya:Macam mana hang boleh differentiate? Kawan perempuan dengan lovelife?
Hati kita boleh rasa sendiri. Dari hati tu,terus gerak dengan step sendiri. Tu je. Banyak yang tak faham bab benda ni. So,dorang akan selalu terbagi false hope,dan,receive banyak false hope jugak. Depa sangka kawan je,tapi the other side pulak dah naik syiok sendiri.

Salah satu cara nak overcome ni is dengan,lelaki please be open gila dengan diorang yang nak jadi kawan je ni. Yeap,open GILA. Dan open tu bukan bermaksud lucah ye. Open maksud,terima semua benda dengan terbuka,tak kira depa tu buruk cemana. Sempoi je. Tak payah nak menayang ke apa sangat. Dah.

Aku letakkan role ke atas lelaki pasal Lelaki sepatutnya yang LEAD. Perempuan sekadar MENERIMA. Tinggi pangkat macam mana pun perempuan,hati perempuan tu berjaya tersangkut dengan adanya effort dari LELAKI. Okay korang mesti tak faham kan apa kena mengena?

Perempuan,majoriti Lurus Bendul. Lelaki,majoriti akal banyak. Macam mana lelaki tu layan,macam tu perempuan terima bulat bulat. Kalau lelaki nak mengorat,tapi salah cara pulak layan macam kawan sehabis habisnya,memang automatik perempuan akan sumbat korang dalam satu level ni,omputih panggil Friend Zone. Masa kat sini lah yang korang susah gila nak jayakan harapan korang masuk dalam hati dorang.



Lelaki tanya: Lah. Habis tu cemana aku nak ngorat perempuan ni? Nanti depa automatik sumbat aku dalam label kawan :(
Follow je benda ni. Magik seorang lelaki nak tekel awek,version the basics. Klik sini.

*gila bahaya aku post benda ni =S

Lelaki dan Perempuan tanya: Habis tu. Aku nak kawan je dengan diorang tapi diorang lak yang sangkut dengan aku. Aku nak buat macam mana ni?
Awal awal jangan bagi harapan. Buat bodoh je. Elakkan moments yang boleh ada rasa romantik atau sweet kejap. Kalau dah termasuk tu,stay away kejap. By that time,kau boleh ambik masa kau fikir,dan lepas tu kawan balik dengan dia buat muka setebal yang mungkin. One more thing, BE OPEN.

Lelaki dan Perempuan tanya: Tak boleh jugak lah! Kalau kawan dengan dorang jugak gerenti aku sangkut :(
Pasal tu,be more socialized jugak. Nak diikutkan,yang selalu dalam macam ni,budak sekolah lelaki paling parah dalam kes ni. Ye lah,hormon tinggi,jarang jumpa perempuan. Bila dah jumpa,rasa macam she is the only one. Padahal awek tu lalu depan dia je nak beli kuih. Pastu blah. Ataupun,lelaki yang ego depa tinggi. Kecik kecik malu nak berkawan dengan perempuan,last last sampai ke tua tak reti.

Kawan je dengan ramai lelaki dan perempuan. Dan yang penting,dengan niat ikhlas. Jangan nak kawan dengan orang cun putih hot lawa dada best atau hensem tough mantap buntut ketat je. No no no a big no. Nilai kawan tu sangat tinggi dengan nilai rupa paras. Ikhlaskan diri kawan dengan semua orang. Tak kira rupa pecah rumah,atau macam mana. Dari situ,boleh build up diri korang dengan semua benda dan skill layan opposite jantina. Jangan bagi false hope dekat sesiapa masa berkawan tu. Lelaki mudah perasan,perempuan pulak lurus bendul.

Any hitbacks just comment kat bawah ;)

4 comments:

myzziema said...

yezaaa! nak kata lelaki and perempuan tak boleh jadi kawan baik tak boleh jugak. saya pun ada je jumpa kawan perempuan yang lagi ramai member lelaki berbanding kaum sendiri and vice versa.

tapi kalau pengalaman saya sendiri, serious memang takde satu pun yang boleh dibuat kawan baik. semuanya akan bagi feedback 'aku suka kau'.

nice entry! nak backlink jugak ;)

ika said...

ahahaha i like this topic...for me trbalik plak... sy ske org dlu tp in the end jd close friend dgan dia... in tat way sy knal dia lgi rapt and bru sy realised tat jd kwan lg best... yup agree wit hairil.. kadang2 kte tgok org 2 pun kte da tau die akn jd kwan kte. x lbih dr tu.. ad kwan laki ni best jgak sbb kadang2 depa bleh sound ap yg kwan pompuan x brani sound and sy pun bleh sound dia blik hahaha brtoleransi nmanya :D

Anonymous said...

Awwww Hairillllllllllllllllll
:))))))))

Anonymous said...

sungguh nice post nie. Aku pun ada kwn bek pmpuan. skrg nie dah jrg ctc sbb BF dia kuat cemburu. klakar btol pdhl aku bkwn lg lama dri dia bcouple. haahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...