.

Friday, October 21, 2011

Cerita Mendalam Pasal Playboy. Separuh Mendalam.

Ini Entry Yang Marah. Kucing Marah. Secara Serius. Serius Ni.




Lagi banyak hari berlalu. Lagi banyak berita yang aku dengar. Bukan berita RTM. No. Tapi,berita khabar khabar yang aku dengar from sahabat sahabat.

Cerita pasal,kawan kawan dorang. Cerita pasal,life. Cerita pasal,bright side,dark side. Bla bla bla. Banyak benda aku semakin dengar. Macam macam. Bukan cerita kedai kopi. Tapi cerita restoran Mekdi.

Kalau tak pun,cerita kedai mamak.

One of the things yang aku paling tak puas hati sekarang ni,sikap perempuan. Sikap mana satu?

Sikap Kononnya-Dorang-Tahu-Playboy-Macam-Mana-So-Dorang-Ambil-Langkah-Sendiri-Tapi-End-Up-Dengan-Playboy-Jugak.


Berapa kali aku kena cakap pasal benda ni. Playboy tak ada sign sign sendiri. It is a kind of ART yang dorang buat tu. Perempuan tak akan nampak. TAK AKAN. TAK AKAN. TAK AKAN. TAK AKAN. TAK AKAN.

*cakar cakar kayu*



Dulu aku pernah sentuh dah pasal playboy ni,dalam entry lama aku. Aku expect orang akan faham. Aku nak cerita detail,tapi aku takut orang salah guna. Sumpah aku takut. Aku taknak. Aku boleh je nak provide superb in depths pasal dorang ni. Pasal tricks buaya darat.

In depths yang sangat serius.

Pasal dorang je lah. Buaya darat. Kucing cerita pasal buaya. Kucing Serius bukan buaya. Ehem.

With so,aku just nak letakkan checklist je. Sekadar checklist semata mata. Untuk korang tanya diri korang balik. Korang tu sangkut dengan playboy ke tidak.


Stage 1. (Perkenalan Yang Singkat, Jangka Waktu Max = 2 - 3 Bulan)
-Mamat ni KONPIDEN gila lah. PERAMAH pulak tu.
-Kenal sekejap tapi MACAM dah kenal lama. Hahaha. Ada "CHEMISTRY" lahh!
-Eh. SWEET lah dia ni. Isk.
-Rasa berbunga gila bila dengan dia. Bukan pasal tittew sendiri rasa berbunga,tapi TINDAKAN dia buatkan tittew rasa berbunga.
-RASA MACAM nak borak je dengan dia. Dia boleh layan banyak cerita lah. Syok gila.
-Nampak TRUSTABLE. Eee. I trust him.
-Dia ni SANGKUT KERW dengan tittew. Hikhikhik. Sukewnyewww *blushing*

Stage 2. (Kenal Rapat Sikit,Jangka Waktu = Sebulan)
-Kenapa dia ni macam BUSY je selalu bila nak dengan tittew. Tapi BILA dia dengan tittew dia sweet gilerw. TAK KISAH lah dia busy ;">
-Eh,alamak. Dia dah tahu pasal PERIOD CYCLE tittew lah. Malu malu. Tapi TAK APA,dengan dia je kan. Hikhikhik.
-Dia SANGAT SANGAT TAHU nak layan tittew macam mana. TERHARU :')
-SWEETNYEW DIA NIIIIIIIIIII. Suka angat angat!
-Dia ni MEMANG PERAMAH kerw? Eee. Jelesnyew.
-Eh. Dah tak boleh lah KALAU TAK ADA DIA :(

----------------------------
*Amaran: Cerita pasal Period Cycle kepada lelaki adalah sangat bahaya.*
----------------------------


Stage 3. (Sangkut Stage. Tapi Tak Ada Relationship Pun. Mood;Berbunga)
- RINDU dia lah. :(
- *angau kat dia* Eh. Kenapa aku kena angau kat dia? SEKEJAP je kot kitorang kenal.
- Lantak lah. Aku SAYANG dia.
- Aku MEMANG tak boleh kalau tak ada dia.
- Again,aku tak kisah. Aku SAYANG dia. Biar dia tak tahu pun.


Kelemahan Playboy.
Senang je. Dorang ni sangat sangat TAK SABAR NAK DAPATKAN KORANG. Dorang nak semua benda jadi cepat. So,dorang memang sangat pegang kuat dengan trick dorang,dan kekonpidenan dorang tu.

Trick dorang tu lah yang buatkan semua benda jadi cepat. Bukan apa yang dorang mintak. Dorang TIDAK AKAN mintak.

Dorang cuma program korang untuk memberi. Bukan psycho tau. Program dan Psycho,dua benda berbeza.



Kalau korang notice,aku ada cakap,perkenalan korang sangat sekejap tapi korang dah sangkut. Itu yang halus sebenarnya. SEKEJAP,tapi dah sangkut. Senang sangat sangkut. Perempuan kan. Ehem.

Oleh kerana itu,Playboy tak akan tunggu lama lama untuk seorang perempuan. Pasal,purata dorang akan jumpa kenalan perempuan yang baru,paling maximum is around 3-4 bulan untuk seorang. Dorang ni peramah. Of course,jumpa ramai orang. Sangat ramai.

Dalam ramai ramai tu,gerenti akan ada seorang mangsa dia. So,kalau girl yang tadi tu lambat sangat nak respon atau sangkut,jual mahal ke,apa apa ke,dia target girl lain yang senang.

Scary kan,girls?

Perbezaan Lelaki Honest Dan Mereka Ini.
Aku gerenti mesti ada certain orang yang baca kat atas ni,akan ingat yang balak dorang tu playboy. Atau anything yang sewaktu dengannya. Senang cerita,tadi aku dah cakap pasal kelemahan playboy. Which is MASA. Time. Dorang tidak akan tunggu lama lama. Dorang cuma nak semua benda jadi cepat.

So,beza nya yang paling obvious?

Playboy = Tak Akan Tunggu Lama
Lelaki Honest = Tunggu Lah Berapa Lama Pun,Demi Cintamu Bla Bla Bla...


Plus,lelaki honest akan buat things for the sake of your good. Lelaki Playboy akan buat things yang HANYA make you feel special. Tu je. Doesnt bring any good for you. Faham tak?

Ada beza tu. Tak faham,baca ulang ulang kali. So,girls mesti pandai main dengan benda ni. Masa. You need to test the guy with time.

Misconception Terhadap Playboy.
Playboy Tabur JANJI Manis.



Nope. Dorang bukan tabur janji. Tidak. Dorang memang manis. Tu je. Anything yang dorang cakap,memang manis. Dah. That's it. Nothing. Bukan dengan perempuan je,but dengan lelaki pun dorang akan cakap manis. Bukan pasal dorang gay,tidak. But,cakap manis as in between guys lah. Aish.

Bila aku dapat tahu girls yang banyak sebut pasal lelaki tabur janji manis lah,apa lah. Aku rasa semua tu karut. Tidak. Playboy cuma sekadar,

Be sweet = Perempuan cair = Anything goes.


Dah. Sweet tu pulak,comes in any kinds of forms. Kata kata? Tindakan? Anything. Tak perlu kata dorang tabur janji manis. Benda yang berbeza.

Playboy Ada Gaya Dan Rupa Tersendiri.
Gaya hensem? Smart? Cool? Comel? No. Tiada gaya. Yillek. Seburuk buruk lelaki (bagi korang lah kan) pun boleh jadi playboy. Kerana apa? Modal mulut.

Agak kelakar kalau girls cakap,lelaki hensem banyak playboy lah,lelaki tak hensem lagi baik lah,etc etc. Actually,tak ada makna pun. Playboy tidak bergantung pada fizikal.



Aku ada kenalan yang,err,rupa dia macam monyet yang hidung besar tu. Apa nama monyet tu entah. Tapi girls keliling pinggang. Pasal apa? Girls yang dia kenal tu, berpendapat lelaki tak hensem lagi baik.

Tapi aku yang sebagai lelaki,yang kenal mamat ni macam mana. Dia playboy yang sangat banyak main dengan rupa. Dia tahu dia tak hensem,so dia trick girls yang anggap tak hensem itu baik.

Ni baru satu. Pasal rupa. Pasal gaya gaya lain? Duit? Kereta? Motor? Pun tak ada makna jugak. Benda ni tak main dengan fizikal,dengan zahir.

Playboy Tak Ada Perasaan.
Sebenarnya,ada. Dorang ada perasaan. Tapi perasaan dorang tu,more towards themselves je. Not to you.

Bila dorang cakap,dorang suka atau dorang angau kat korang. Yes,sebenarnya betul. Memang betul. Memang betul dorang suka. Tapi,dorang guna perasaan dorang tu untuk treat girls professionally.

Their emotions towards you are the seed of his actions. Suka memang suka. But love? No. Ingat,dua benda berbeza.

So,pasal dorang suka tu lah yang dia jadi sweet kat korang. Bila jemu,tinggal macam tu je,cari orang lain. Itu lah perasaan dorang. Macam aku cakap tadi kat atas tu,they will do things that make you feel special,but not for your good.

Kalau Boleh...


Aku nak je provide more information pasal dorang ni. But,I prefer not to. Aku rasa,orang yang baca entry dah cukup faham,dah MAMPU faham,apa ciri ciri dorang yang basic sebenarnya. Entry ni dah kena altered dah pun. Banyak lagi subtopic aku nak sentuh,such as

Ciri Ciri Common Playboy.
Sweet People.
Jenis Jenis Playboy.
Jenis Jenis Mangsa.
Mereka Yang Susah Ditekel.
How To Avoid?


Kenapa aku tak nak provide? Pasal info yang lain lain nanti lelaki boleh salah guna. Tak nak. Apa yang ada kat sini,cukup untuk perempuan tahu apa yang patut buat dan tak patut. Kalau still tak tahu,comment dan tanya lagi apa yang korang nak tanya.

Jujur,aku dah tak nak tengok perempuan kena tipu dengan trick lelaki. Trick halus lelaki. Aku,as a guy yang tahu pasal selok belok benda ni,aku rasa macam obliged to tell the girls regarding these matters.

A woman's worth is more than you can ever imagined. They are not toys.


Perhaps by putting up an entry is already good. Think about it girls. Think carefully. Very very carefully. If you have any friends yang lebih kurang macam nak terkena tu,pandai pandai lah nasihat jugak.


*Updated: Part 2 on How To Avoid kat SINI*

46 comments:

Ifti Larina said...

kucing! penuh padat dan tepat! thanks for letting us know about this.
*ikan salmon sekor sebagai hadiah

aiEz said...

lelaki pandai bermain kata2,tanam tebu lebih dibibir...manis sangat..mana yg lemah mudah sgt tersangkut,maka berhati2 lah wahai kaum wanita...kerana diluar sana lelaki nampaknya semua sama,tp ada jugak yg dasar buaya...

*ak pn lelaki jugak...hoho

Anonymous said...

nice one...thumbs up..semmart la weh..haha~lg info...ekceli playboy tahu sbnyak yg ko tau...about gurl...seriously,playboy pun boleh jd Doktor Cinta yg amatt bagus...btw,menarik...lagi2 dgn pict snowhite 2..PROGRAMMED..haha~

cik dot said...

myb kot.. ;)

Farrah yong said...

Niceee ;)

harap kau tak macam tu ;)

ct kektus said...

Ya. Mulut ( ayat manis ) da ckup utk laki jd jenis yg playboy.

unknown said...

Betul3.. tak semestinya laki nsem je playboy..

ada je yg hensem tp bukan playboy..

Suka baca..

Knpe tak buat subtopic for 6 bnde tu..

Nak bcelah..

unknown said...

Terlepas pndg ayat bawah dia..

ouh.. tapi mmg sronok bce psl bnde nie..

Playboy mmg susah nak kenal pasti skit..

zana said...

err, spechless...

A.I.N.S.Y.A.H said...

laki playboy ni kan, 1st time tgk pun dah tau sbnrnya. die ade ciri2 yg smemangnye nmpak kat mka diorang and then lg 1 ayat mnis tu mmg! Mmg sah! mmg mnis sgguh lah ayat playboy nih.

Kucing Serius. said...

AINSYAH.

Itu namanya prasangka. Tak ada ciri ciri. Seriously. Never will be.

Kebanyakan playboy ni adalah orang yang tak disangka.

Ibu Ammar said...

playboy ni pandai memaniskan/merencahkan setiap situasi/kata-kata/perlakuan bertujuan cuma nak mengaburi mata hati perempuan.

betul, lelaki yg honest bukan yang 'manis' dalam jangka masa yg singkat.

Primadona said...

wah panjang gila entry kau kali ini.Sepatutnya aku baca masa aku nak tidur nanti.but to tell you the truth yup playboy tak akan bagi sign yang diorang itu plaboy tapi gurl boleh rasa yang dia tu playboy by instinct.Itu kelebihan perempuan yang tak boleh denied.

Btw nice entri by the way.nah whiskas satu packet aku kasi :)

Kucing Serius. said...

Wow. Ahaha. Instinct?

Actually,no. Tak akan ada. Percayalah. Playboy boleh handle semua benda tu. That is why girls can easily fall for them. Seriously.

Maksud aku kat atas,bukan playboy tak akan show sign. But,girls memang tak akan nampak. That is all. Trick dia sangat sangat halus that even girls wont be able to detect.

Tiba tiba je dah fall for the guy dah. That's all ;)

Haikal Blank said...

start rapat, itu kesilapan.

kadang bukan si lelaki nak jadi player, tapi dah perempuan sangkut, sapu jela.

dan macam tu lah jugak perempuan kadanngnya. ada laki sangkut, layankan.

yang lelaki pulak bodoh nak lagi kat perempuan macam tu.

harhar drama sebabak tipikal orang kita.

naim omar said...

yang pompuan kate tuh, yang laki kate tuh. haha but mostly pompuan lah yang paling nak menang :P

RinsyaRyc said...

tak pernah jumpa playboy. entah2 aku yg playgirl.. hek3

kindergartenlibrary said...

lelaki pandai pura-pura kot !!!
=.=

Melin said...

Nak tanya, Kucing Serius ni playboy tak? LOL

Adeela Hime said...

dgn seriusnye, rs nk sepak2 jek ayat tittew2 tuh! hahaha.. tq..nice, simple n complete.

Umie Nadhirah said...

playboy main jauh2.. mujurlah aku single.. fuhhh.

najihahfara said...

da kenal sangat dengan buaye & yg siyes betul2..ase nak sepak je..haha

Miss Padora said...

btol tu kucing...aku setuju sbb aku pnh jumpa playboy mcm ni,rupa cm angel tp pinggang keliling prmpuan....

muaz syamil azizan said...

@A.I.N.S.Y.A.H: tak berapa setuju lah, sebab kalau fikir baik-baik kan, kalau tengok terus tahu dia playboy takkan boleh sangkut kan? maka tidak ter-realisasilah role dia sebagai playboy haha

muhammad said...

satu perkongsian entry yg sangat menarik.. i like sangat..

si ngokngek said...

cayalah entry panjang berjela..rajin pulak aku baca..hahaha

tapi mmg betol pun playboy tak da rupa..tak caya tgk mamat lombok tue boleh dikira playboy gak tue..hensem..hmm hampeh tapi ayat bagai kowt sampai boleh angkut girls malaysia..hehehe..

adysuR said...

Period cycle pon nak cita kat orang laki..bila dah takde rasa malu macam tu la jadinya. Naudzubillahiminzalik. Kerana itu Islam meletakkan batas dalam pergaaulan.

Kucing Serius. said...

Yeap. But,actually,bukan nak bercerita pun pasal period cycle,as in,cerita pasal tu. Faham tak?

Yang penting tu,kalau tengah cuti pun,jangan cerita yang korang tengah cuti. Playboy ada kira kira tau.

And yes,totally that is why Islam put batas in pergaulan ;)

Amyra said...

nice one kucing..
thax for da information...
lelaki sekarang nie lagi ramai yang menipu dari yang jujur...
thax sekali lg sebab mengingatkn kaum hawa supaya tak tertipu dengan permainan si buaya darat... :)

Mior Syabab said...

Perghh, janganlah jadi playboy. Bahaya ! Cintaku hanya pada yang satu :)

Atiqah Wadiah said...

nk tanya...klu laki tuh flirt ngn pompuan lain..siap ckp saya suka awak lagi kat pompuan lain tp at last,dia cari kita jgk..cmner tuh?

Kucing Serius. said...

It means that he's a guy that shouldnt be trusted. Seriously.

puteri kasim said...

this is a right way to talk aboutplayboy....! perfectly true

Paradise Gal said...

yes.. sgt betol. :)

Unknown said...

wahh kucing2.. sgt berinformasi la artikel ni.. :)

Namee Roslan said...

wey, namee pernah terkenadgn playboy!!! hahha. n for my next entry pasal playboy. hehe. playboy mmg cibai. kucing,terima kasih. akhirnya dapat entry baru dr kau...rinduu.

FizaFizz said...

wahhh kemain lagi si kucing niehh..keh3..minta2 aku tak akan pernah jumpa si playboy niehh! huhu

Miss Butterfly said...

dye mungkin playboy. hurmmm.. tapi wa taleh lupe dye. ngeng kan? okbai =___=''

:: ANNUR :: said...

best!! ;))

and thanks bgtau sbb sy pon dh hmpir terangau. T_T

Impiana Mayana said...

well, saya pernah ada experience kenal dgn ermm.. beberapa playboy. yes, diorg ni mmg superb dlm bab2 berkata-kata. they're naturally sweet talker. haha.. i don't know if they're born like that. mungkin saya ni jenis kental kot. tu pasal even deh kena dump dengan mr. playboy pun rileks je (ceh, dlm hati camne plak?). tp, saya pun tak faham, kenapa saya selalu jumpa dgn playboy je.. entah laa.. until now, saya still berdoa supaya dia dpt kebahagiaan yg kekal dgn seorang girl yg betul2 sayang dia. supaya org x akan kata yg dia tu playboy lg. supaya dia tahu apa itu makna sayang drp perempuan. heh. cukup la ape yg saya merepek ni.. hihi.. salam perkenalan Kucing Serius ! :)

cIk cUmIe said...

betul dan sangat betul. huu
dah pernah jumpa player yg x hensem pun.
tapi ayat manis terlebih gula. heee~
and ramai perempuan sangkut kat dia.

Eyka said...

kucing comelll! entri ni beshh!! ^^

lebiuu! keh keh keh:P

eh cite ciri2 laki pengikis ade tak wey? :P

Sarah Ali said...

waa, nice entry. walaupun panjang berjelaaa, tapi semngat nak baca :P

Idayu Harun said...

thanks sesangat sudi share info kpd kami *prmpuan ... :)

K said...

ada ke playboy nak mengaku dia playboy? hehe

i think, playboy just think they treat people equally, a little sweet talking and caring can make girls fall.

i know too, as i'm a boy.

i bet we're in the same shoes dude.

thumbs up!

Lynn Damya said...

very nice and clear explaining but sometimes, it's not easy for us as a girl to avoid from being prejudice to good loking+rich mens are playboy..paranoid :)
but i'm agreed with your statement, cuma apa i smpikan tu ialah apa yg pempuan rasa :) that's all...nice entry btw ! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...