.

Wednesday, May 25, 2011

Aku faham lah,kenapa dorang cakap macam tu masa nak masuk U

"by , i miss u so damn much ! i know that u in orientation now . but , i can't stop thinking of u . u are far away from me now . i just wanna meet u . but we can't :( u at kedah and i'm here at johor. argghhh ! miss u miss u elmo ! when we will hangout again by ? hmm. i'm counting days now by . coz this saturday i will go at UiTM . u will busy with ur class n i with my orientation week . busy busy busy ! i wanna meet u by . i know that i suppose to be strong n not crying . but i told u already that i can't promise i'm not crying . i miss u a lot :( u take care yeh by . until we meet again later . ilysm n imysm ! xoxo from me ^^ "- kata kata seorang Budak Baru Habis Sekolah, Blogpost 24th May 2011.





Ayat ayat Geli Mat kat atas tu aku jumpa masa blogwalking tadi after subuh. Mungkin bagi budak yang baru habis sekolah,baru rasa nak naik dewasa,dan belum lagi jumpa ramai orang,mungkin benda macam ni kot yang depa rasa. Aku admit,benda macam ni biasa lah kot. Pernah saksi,pernah alami jugak lah kot (tapi BUKAN macam kat atas ni.strictly),dan apa yang aku tengok sekarang,dunia betul betul dah berubah. Bukan lama pun aku tinggalkan zaman sekolah. Dua tahun je. Hampir dua tahun.

Tapi tengok lah,semua tunggang terbalik. Kawan kawan aku,ramai dah berubah. Termasuk aku sendiri pun dah berubah. Dulu ada awek,masuk matrik je tak ada. Kawan kawan aku pulak,dah ramai yang tukar awek,balak bile masuk U. Yang single jadi double dah. Yang double lak jadi single. Yang alim pun dah carried away. Yang nakal dulu pulak dah jadi makin alim.

Serius. Sangat tunggang terbalik.

Semua tu buatkan aku baru faham family aku pernah cakap "Alah,budak sekolah je tu","Masuk U nanti lagi ramai orang beb. Percayalah. Semua akan berubah","Baru habis sekolah nak bajet dah besar. Perjalanan jauh lagi lah.". Semua kata kata tu ditujukan khas untuk generasi aku. Batch tahun monyet,1992.

Sekarang ni aku seorang siswa. Hidup pun dah lain. Buatkan aku faham kenapa family aku cakap macam tu. Aku tengok balik diri aku,member aku semua,dan jugak budak budak yang lagi muda ni,memang aku rasa macam, "Eh,macam pernah dengar ayat ayat ni.". Memang pernah pun. Beza dia,cuma aku yang cakap dekat junior aku semua.

Nampak tak situasi dia? Faham tak? FAHAM TAK??

Dulu mungkin lah rasa macam setia gila. Kononnya mampu bawak sampai kahwin. Planning,nak anak berapa,nama apa. Yang pendek akal tu terus buat anak la tu jugak. Tapi yang gerenti punya mesti salah satu dari partner tu buat taik. Tak kira perfect macam mana pun dorang masa tu. Lepas tu clash. Lepas tu heartbreak.

"EYKAA , KENAPA KAU TINGGALKAN AKU ? JANGAN TINGGALKAN AKU ? AKU RINDU KAU :'( KAU JAGA DIRI TAW . HAPPY TAW KAT SANA . JANGAN SEDIH . AKU DOAKAN KAU BAHAGIA . AKU SAYANG KAU EYKA . AKU SAYANG SANGAT . AKU CINTAKAN KAU EYKAA . AKU TUNGGU KAU . HATI AKU SENTIASA TERBUKA UNTUK KAU EYKA . SAMPAI AKU MATI AKU AKAN TUNGGU KAU . I LOVE YOU EYKA :'( AKU RINDU KAU EYKA . AKU AKAN PELOK BAJU KAU NI SAMPAI AKU MATI :'(" - Lagi satu post Budak Baru Habis Sekolah,sorang lagi.


Fine. Aku sendiri pernah rasa macam ni. Tapi hidup mengajar aku,yang,probability aku nak dapat balik dulu tu semua memang ada,tapi tu pun pasal bagi aku takda yang mustahil dlm dunia ni. Banyak lagi surprises untuk aku dalam masa depan ni. Aku tak boleh nak jadi macam mamat atas ni. Mamat ni gila. Serious gila. Tengok lah blog dia. Terjumpa tadi jugak masa blogwalking.

Haih. Jadi budak sekolah,tolong jangan ingat partner tu segalanya. Boleh? Eww tau. Nak tau lagi pasal pengalaman semua korang tanya je lah depa yang lagi tua. Dan berpengalaman. Seriusly.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...