.

Friday, April 15, 2011

Lebih Single.

Kadang kadang hidup ni memang best. Tapi waktu best tu lah yang buat leka tu. Benci sial. Memang tak best. Bila time tak best lak,semua datang selonggok. Nak kata tertekan tu tak,tapi,rasa tak best lah. Pasal tu jugak aku bukak blog ni. Terima kaseh sahabat blogger dan jugak studiomate aku, Iqbal memberikan laptop kat aku.

Masa tensi ni lah semua rasa nak diluahkan. Serious doh. Dalam studio aku ada couple tak ingat dunia asyik nak berkepit je. Ni bukan berkepit yang sweet,tapi berkepit busuk. Menggelababi. Kalau berkepit tapi sweet takpa jugak,sejuk hati jugak la tengok at least. Tapi,ni macam,couple kampung,yang datang bandar pastu bajet budak bandar. CULTURE SHOCK.




Fine semua orang culture shock. Betul tak? Honestly,ada jugak sedikit tak kira orang tu datang dari mana. Bagi aku,aku mampu muhasabah diri lagi. Dan apa yang aku alami tu sekadar pasal makanan la. Makan banyak gila tak ingat dunia. Dah la Shah Alam ada banyak makanan sedap2. Dekat dengan Sunway Piramid. Lagi la. Nak nasi kandaq,KFC,Pizza Hut,jalan kaki je from studio dah sampai. Tambah lagi dengan duit PTPTN,lagi la seronoknya. Yang couple tadi aku cakap tu,culture shock nye macam tu je lah. Couple tak ingat dunia. Couple Kampung bajet sweet. Adoih. Dah la tak sedar satu studio dengan mengutuk depa.

Biarlah. Asalkan mereka bahagia. Aku tahu dorang tak bukak blog aku. Hahaha.

Aku asalnya nak post benda lain. Tapi memandangkan laptop ni kat sebelah tempat dorang asmaradana,aku dah naik meluat. Apa yang aku nak highlight nye,sekarang ni macam musim mengawan pulak bagi manusia. Ramai betul kawan kawan perempuan aku couple,dan paling hebat tu,serentak lak tu. Takda la serentak,tapi,around the same time la. Bukak facebook je,setiap penuh relationship status tukar.

Yang paling hebat,ada jugak yang tukar tukar laki dengan cepat gila lak tu. Cakap sayang kat A satu hari ni. Tetiba esok dia couple dengan lelaki B.

Sekarang aku dah ada kat satu fasa yang aku susah nak faham apa perempuan pikir. Dulu,aku mengakui yang aku senang faham. Tapi sekarang ni,dah susah sikit. Pasal,lagi banyak situasi yang aku nampak. Situasi yang sangat pelik.

"Perempuan,biasa la. Bila puki dah basah,otak campak je kat parit. Kalau ada pun,dorang tak boleh nak guna kalau hati dah cair.atau bila puki dah basah,lagi" - Kata kata melampau seorang sahabat


Aku faham la maksud dia. Perempuan panas tak bila baca atas ni? Haha. Sorry for the harsh words. Im just stating what he told me.

Im just,done with everything now. Thats it. Perempuan,tolong guna akal anda boleh? Bukan hati.

2 comments:

Zakba Basuki said...

tunggu la musim break kang gemok. mesti ramai nak kat lu. kehkehkeh.

peyus said...

kebiasaannya kapel busuk lebih sedap dibaling dengan batu-batu agar situasi lebih menarik.eh, gurau saje.

zaman sekarang mmang normal budak kapel dan cepat putus.mula-mula kapel ngan laki tu, bulan depan kapel dengan kawan laki tu pulak.bulan depan lagi kapel dengan kawan-kawan laki tu pulak.ramai lah member aku macamtu.budak macamni elok dikahwinkan dengan atok-atok je.atok kan berpengalaman :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...