.

Tuesday, January 4, 2011

Emosi.

Suatu perkara yang tak dapat nak dipisahkan dari perempuan. Terutamanya Melayu.
Semua benda akan diadili dengan emosi.
Bukannya bukti.


Maafkan aku pasal statement kat atas. Tapi dah terlampau banyak dah sekeliling aku kes macam tu. Dah penat aku tengok. Penat aku layan. Kalau jealous,mula macam macam dia conclude sendiri. Ego,buatkan seseorang tu rasa dia betul walaupun tidak betul. Bila dah terlampau emosi,segala bukti diketepikan. Campur semua,jadi lah huru hara.

Aku dah penat. Penat sangat. Aku ingatkan hidup baru mula kat sini,semua dah dilupakan.

Biar la apa orang nak kata. Aku dengan pendirian aku. Ini blog aku. Suka hati la.

Orang tak tahu cerita, orang tak duduk kat tempat aku,orang memang akan judge segala benda ikut apa-yang-dorang-rasa-dorang-tahu. Selalunya perempuan la. Lelaki,so far okay je. Sangat memahami perasaan lelaki macam mana.

Siapa yang nak percaya cerita seseorang itu kalau seseorang itu mangsa satu keadaan yang sangat sangat sangat sangat pelik berlaku dalam masyarakat normal sekarang ni? Mahkamah pun susah nak adili. Ini lagi,manusia biasa.

Orang kata aku degil. Suka hati. Aku degil pasal aku stand dengan bukti. Kalau tak ada,aku masih beralah. Tu saja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...