.

Tuesday, December 21, 2010

Kenapa perempuan suka membebel?


Tapi tidak mengapa. Sabar itu separuh daripada Iman.


Aku selalu tertanya tanya. Kenapa perempuan kuat membebel? Dari mereka yang muda dan juga yang tua. Yang tua tu aku faham lah, menopaus. Tapi kalau yang muda pun dah kuat membebel,adakah mereka ini akan jadi lagi teruk bila dah menopaus dan kehabisan hormon hormon tenang mereka?

Perempuan sememangnya tercipta dengan banyak abiliti dorang ni tersendiri. Antaranya, bercakap. Kalau korang tengok dalam level orang muda muda pun, lebih banyak pembahas wanita berbanding dengan lelaki. Ini adalah kerana kebolehan mereka bercakap dengan nada dan point dorang tu membuatkan seolah olah semua yang disampaikan itu adalah betul. Salah pun,boleh jadi betul jugak.



Memang bingit telinga kita dengar kalau dengar perempuan membebel. Aku pernah dengar perempuan membebel dari yang muda,sampai yang tua. Kadang kadang buat kita tension kan. Tapi itu semua sebenarnya tanda dorang sayang,tanda dorang ambil berat. Kalau kita sedar,semua yang membebel panjang dekat kita tu,sebenarnya apa isi kandungan dorang? Sememangnya dalam leteran 6 jam dari seorang perempuan pun memang cuma ada satu je point dia. Tengok betul betul,memang point dia tu untuk menyedarkan kita sebenarnya.

Kata kata hikmat seorang sahabat, "Perempuan memang kuat membebel,dorang kan banyak mulut. Satu mulut atas,satu mulut bawah tu. Laki ada satu mulut je. Pasal tu diam sikit."

Betul,aku tak tipu. Sememangnya,perempuan memang lah banyak mulut dan kuat bercakap. Tidak kira siapakah wanita itu,ibu kita,awek,kawan,cikgu,lecturer,polis perempuan,makcik kantin,itu sudah lumrah dunia. Sedar atau tidak sedar mereka itu lah sebenarnya yang menyedarkan lelaki bila lelaki lalai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...