.

Tuesday, June 14, 2011

Kata dah kucing.

Okay,ini adalah penjelasan pasal abstraknya blog aku. Tak faham,sudah.

Kucing. Seekor makhluk yang sangat comel. Bila tengok,rasa nak cekik,nak baling,nak pijak,semua benda. Bukan pasal apa,comel sangat. Kucing ni kan suka menyelit dengan orang.

Kenapa blog ni dipanggil kucinganSTUDIO?

Pasal,aku suka kucing. Bukan pasal aku suka kucing je semata mata. Tapi,kalau tengok secara abstrak (kelas Design Appreciation dah mula) ,tengok je kucing ni bawak maksud hidup. Hidup sebagai seekor kucing. Kau ingat senang ke nak jadi kucing yang berjaya dunia akhirat???

Kenapa macam tu pulak?

Kucing ni boleh dikaitkan dengan realiti,pasal hidup dia memang dah dikaitkan banyak dengan sifat suka merayap beliau. Dengan kemerayapan seekor kucing,banyak yang beliau saksi dalam hidup dia. Jalan jalan tengok sekeliling,pandangan dari bawah which is dari sudut yang lain dimana manusia tidak nampak. Dia boleh dapat free show kalau lalu bawah skirt. Korang boleh ke? Hehe. Dia boleh menyelit kat tempat sempit. From there,a whole interpretation is given towards the surrounding,making it different from the other animals. Menyebabkan orang susah nak faham apa yang lah kucing ni mengarut.

Selain tu,kawan kawan aku lately panggil aku Garfield. Cuma pasal aku naik gemuk sikit. Sikit jeee. Still ada orang panggil aku tough. Hehe. Kucing ni jugak melambangkan kecomelan,penuh dengan kasih sayang,sifat yang sweet,disamping sifat tough. Macam sifat owner blog ni

Apa kaitan dengan STUDIO pulak?

Studio ni bawak makna tempat nak buat kerja. Lebih kurang macam tu lah. Sebagai pelajar Archi,studio ni sinonim dengan work station aku. Oleh kerana Kucingan + Studio, ini lah jadi tempat work station untuk aku bercerita apa yang aku interpret pasal dunia ni. Apa yang aku dah saksi,apa yang aku rasa,apa yang aku faham,dan apa yang aku faham lagi mendalam lagi.

Hang mengarut.

Aku manusia biasa ja,tapi ramai yang kenal aku mendalam habis,cakap aku ni memang critical thinker. Aku pikir pasal sesuatu yang entah apa apa dengan penuh mendalam secara tiba tiba dan tak paksa diri. Time aku berjalan kaki pun,kepala aku mesti tengah rolling pasal sesuatu benda. Bila time design,susah pulak nak cerita pasal abstrak ni. Ish. Dah tu aku pun jenis fikir yang sangat mendalam. Detail kecik tu yang aku ambik,dan bukan detail besaq besaq. Contoh,si A bagitau yang dia suka makan lauk ni. Apa yang aku fikir,kenapa dia suka makan lauk ni? Apa yang sedap? Apa lagi yang dia suka makan? Tekak dia ni jenis Melayu ke,Mat Saleh? Kenapa tekak dia jenis macam tu? Dan banyak lagi. Semua datang pada satu satu masa.

Pasal tu mungkin ada yang tak faham,dan pasal tu in realiti aku senang bising dan senang diam.




Pasal tu lah blog ni nama dia kucinganSTUDIO!

3 comments:

Andrik McVean said...

hi there..i have just followed your blog and i hope you can follow me back :-)

Park Min Rin said...

haha..walaupun mengarut tapi penuh informasi mengenai kucing.. i like

Unknown said...

HAHA,comel comel


*gatal seluruh badan aku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...