.

Friday, June 10, 2011

Cara cara nak bagi ramai orang like post >:D



Backup lah wanita tak kira pasal apa yang korang cakap. HAHA


Okay tak kelakar.

Tapi memang betul. Kaitan dengan post,ternyata bila ramai perempuan suka bukak Facebook,tulis blog,dan dorang suka merayap rayap di blog orang lain untuk jadikan bahan bacaan. Lalu,kalau ada post yang sweet sweet terus mereka terharu lalu di kliknya depa dengan button Like kat bawah post tu. Seterusnya di tekan button follow,dan dihabaq oleh depa "sAyEw dH flLoW awK tAwu!!!".

Benda ni memang aku kena hadap lah selalu. Biasalah. Perempuan. Mereka ni kan makhluk yang comel,cute,adorable,lovable, yang diciptakan dari tulang rusuk lelaki. Pada masa yang sama mereka adalah makhluk yang emosi. Bila sesuatu yang mereka tidak suka,diboikot habis habisan. Bila mereka suka,disayangi habis habisan. Tapi pasal benda tu jugak buat dorang comel. Tengok dorang habis habisan bebel nak defend diri dorang. Kalau diorang terlebih sikit tu terus buat rasa diri ni macam nak terjun dari KB Mall atau Pavillion. Tak pun,The Store Sungai Buloh.

Tapi itu satu fakta. Kadang kadang aku selalu kena comment dengan mereka yang Woman Activist kononnya,selalu je nak backup wanita dengan point point auta. Depa tak suka dengan post aku,tapi pada masa yang sama lelaki pulak suka je dan banyak yang contact aku senyap senyap kat Facebook. Mana taknya. Lelaki mana taknak jatuhkan saham depa tak cakap fakta mengenai jantina opposite. Habis kena label apa apa.

Cuma itu lah. Aku suka cakap fakta. Bukan auta. Fakta pasal lelaki dan makhluk yang comel tu. Jangan lah nak marah marahhhh. Terima dengan akal,bukan emosi. Tau tau.

*Ni lepas ni habis kena hentam lagi dengan perempuan. Ahaha.

3 comments:

kaloooooooooooooo said...

nk kne backup diorg lagi? aiyoyo. bila last time ad pmpuan backup aku ek...... AHA. mse kne masuk bilik disiplin skola. TU PN MAK AKU. bdk2 pmpuan lain kt skola? free2 label ak si hanjing gangsa. yup. mmg betul pmpuan tu ad yg comel, cantik, sweet, loving, caring, super-sensitif, tp kalau nk puji diorg sbb nk naikkan saham? HELL NO

Kucing Serius. said...

Apahal serius sangat kau?

syafeeqa said...

fakta ke autaa.. haha..

saya memang kaki like~~
tak semua lah perempuan kuat emosi.. hehe^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...